Reklama
  • Środa, 23 listopada (15:05)

    Składniki na 8 porcji: 60 dag suchego maku, 1 op. (40 dag) grubego makaronu (np. kokardki albo łazanki), 40 dag bakalii: orzechów włoskich, laskowych, rodzynek, suszonych moreli, daktyli, śliwek oraz skórek cytrusów smażonych w cukrze, 6 łyżek zrumienionych płatków migdałowych, 2/3 kostki (15 dag) masła, po 2/3 szkl. miodu i mleka, 1 torebka cukru waniliowego, 1 buteleczka migdałowego zapachu do ciasta, cukier do smaku, plasterki pomarańczy do dekoracji.

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Środa, 23 listopada (15:05)

    Składniki na 6 porcji: 1 szkl. ziaren pszenicy, 1 szkl. maku, 1/2 szkl. cukru pudru, 4–5 łyżek miodu, 1 aromat migdałowy, po 5 dag rodzynek i migdałów, 10 dag orzechów włoskich, 10 dag suszonych owoców: moreli, żurawin, fig, daktyli, śliwek.

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Środa, 23 listopada (15:05)

    Składniki na 6 porcji: 25 dag wątróbek drobiowych, 15 dag pieczarek, 1 łyżka masła, 2 jajka ugotowane na twardo, 3–4 łyżki wiśni z nalewki, 4 jajka surowe, sól, pieprz, tłuszcz i bułka tarta do przygotowania formy.

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Środa, 23 listopada (15:05)

    Składniki na 6 porcji: 1 surowa szynka (1 i 1/2 kg), 3/4 szkl. śmietany, 1 łyżka mąki pszennej, 1 łyżka posiekanej natki pietruszki, 30–35 goździków, 3 łyżki dżemu morelowego, 1 łyżeczka mielonej słodkiej papryki, gałka muszkatołowa, cukier, sól, olej, tłuszcz do brytfanki. Na jarzynkę: 5-6 kwaskowych jabłek z żółtą skórką, 2 cebule, 1 łyżka masła, 15 dag wędzonego boczku, sól, suszony majeranek.

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Środa, 23 listopada (15:05)

    Składniki na 6 porcji: 5–6 dag suszonych borowików (najlepiej same kapelusze), 20 dag mrożonych borowików, 1 średnia cebula, 4 łyżki masła,1 kostka bulionu grzybowego, 1/2 szkl. mleka, 2 płaskie łyżki mąki pszennej, 2/3 szkl. śmietany kremówki, sól, mielony biały pieprz. Do dekoracji: czerwony pieprz, trochę oleju i świeże zioła.

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Środa, 23 listopada (15:05)

    Składniki na 6 porcji: 1 kg dorsza (ew. innej morskiej ryby), 1 pęczek włoszczyzny (bez kapusty), 1 szkl. białego wytrawnego wina, 2 łyżki soku z cytryny, po 3 ziarenka ziela angielskiego i pieprzu, 1 listek laurowy, szczypta chili, 1/4 łyżeczki świeżo startego korzenia imbiru (ew. pół łyżeczki mielonego imbiru), sól ziołowa, biały pieprz, kilka gałązek natki pietruszki do dekoracji.

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Środa, 23 listopada (15:05)

    Składniki na 6 porcji: 4 solone filety śledziowe, 2 średnie korniszony, 2 kwaskowe jabłka, 2 łyżki soku z cytryny, po 2/3 szkl. majonezu oraz gęstej kwaśnej śmietany (ew. greckiego jogurtu naturalnego), 2 ziarenka ziela angielskiego, 2 małe cukrowe cebule (ew. szalotki), 1–2 łyżeczki octu jabłkowego, sałata, kiełki sojowe (albo rzeżucha) oraz pomidorki koktajlowe i cząstki pomarańczy do dekoracji, sól, czarny pieprz, szczypta cukru.

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Środa, 23 listopada (15:05)

    Składniki na 6 porcji: 4 solone filety śledziowe, 2 listki laurowe, po 4 ziarenka czarnego pieprzu i ziela angielskiego, 2 goździki, 4 jajka, 2 średnie ziemniaki, 1 puszka zielonego groszku, 2 średniej wielkości czerwone buraki, 2 duże winne jabłka, 2 łyżki soku z cytryny, sól, pieprz, cukier, 3–4 łyżki oleju, natka i skórka z cytryny do dekoracji.

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Środa, 23 listopada (15:05)

    Składniki na 10 porcji: 5 solonych filetów śledziowych, 450 ml mleka, 8 czubatych łyżek masła, 50 dag tłustego twarogu, 350 ml szklanki gęstej kwaśnej śmietany 22 proc., 3 duże jabłka, sok wyciśnięty z 1/2 cytryny, szczypta cukru, sól, mielony czarny pieprz, kilka gałązek koperku do dekoracji.

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Środa, 23 listopada (15:05)

    Składniki na 6 porcji: 6 solonych filetów śledziowych, 1 mała cebula, 2 łyżeczki koncentratu pomidorowego, 20 g suszonych pomidorów marynowanych w oleju, 2 łyżki octu winnego, 10 dag orzechów włoskich, sól, pieprz, olej lniany lub rzepakowy, kilka listków bazylii do dekoracji.

    Czytaj więcej Komentarzy:0